یزدفردا:تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ -/فولکس واگن به فناوری دیزلی گران‌تر متوسل می‌شود

 

بزرگترین برند گروه خودروسازی فولکس واگن که گرفتار رسوایی تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی شده است، متعهد شد هزینه‌ها را کاهش داده و در استراتژی دیزلی و مدل‌هایش تغییرات فوری صورت دهد.
به گزارش  ایسنا ، برند فولکس واگن که در سال ۲۰۱۴ ، چهار میلیون و۶۰۰ هزار دستگاه خودرو فروخت و حدود ۱۰۰ میلیارد یورو (۱۱۳.۷۶ میلیارد دلار) درآمد داشت، در راستای طرح‌های گسترده کاهش هزینه، هزینه سرمایه سالانه خود را به میزان یک میلیارد یورو کاهش خواهد داد.
فولکس واگن اعلام کرد به اقدامات کاهش هزینه سرعت خواهد بخشید و احتمالا بعضی از پروژه‌هایی که دیگر به عنوان اولویت محسوب نمی‌شوند را کنار خواهد گذاشت.
این اقدامات در شرایطی انجام می‌گیرد که بزرگترین خودروساز اروپا وعده داده است مجموع هزینه‌های خود را تا سال ۲۰۱۸ سالانه حداقل ۱۰ میلیارد یورو کاهش دهد.
فولکس واگن در پی افشای رسوایی تقلب این شرکت در تست‌های آلایندگی خودروهای دیزلی، هزینه‌های هنگفتی را از جریمه‌های رگولاتوری، شکایت‌های حقوقی و استفاده از فناوری دیزلی جدید پیش بینی می‌کند.
این خودروساز آلمانی در واکنش به شرایط پیش آمده قصد دارد طرح‌های تولید خودروهای برقی را تقویت کند و برای کاهش آلایندگی اکسید نیتروژن، از فناوری کاهش آلایندگی کنونی در موتورهای دیزلی خود به فناوری گران‌تر “ادبلو” و فناوری “اس سی آر” سوییچ می‌کند.
این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم گرفته شده است فناوری‌های “ادبلو” و “اس سی آر” در خودروهای دیزلی در اروپا و آمریکای شمالی هر چه سریعتر به کار گرفته شود. و در ادامه افزود:
خودروهای دیزلی تنها به سیستم‌های اگزوزی مجهز خواهند بود که از بهترین فناوری محیط زیستی استفاده می‌کنند.
“اد بلو” سیال مبتنی بر اوره است که در لوله‌ اگزوز تزریق می‌شود و در آنجا بخار کرده و اکسید نیتروژن در مبدل کاتالیستی را خنثی می‌کند.
فولکس واگن در سال ۲۰۰۷ فناوری مشابه به نام “بلوتک” را که مجوز آن را از دایملر دریافت کرده بود به نفع یک سیستم ارزان‌تر کنار گذاشت.
این شرکت ماه گذشته اقرار کرد که موتور دیزلی ۱۸۹ EA سیستم کم هزینه‌تری دارد که مطابق با استانداردهای آلایندگی آمریکا نیست و به همین دلیل، نرم‌افزاری در کنترل این موتور نصب شده که تست‌ها میزان آلایندگی را کمتر از سطح واقعی نشان می‌دهد.
روال فناوری‌های “ادبلو” و “اس سی آر” بهترین راه برای آلایندگی‌های سمی محسوب می‌شود اما از روشهایی که فولکس واگن در گذشته برای موتورهای دیزلی TDI خود استفاده می‌کرد گرانتر هستند.
سوییچ به این فناوری‌ها تغییر بزرگی برای فولکس‌ واگن به شمار می‌رود و به نظر می‌رسد اذعان بر این است که فناوری کنونی نمی‌تواند مطابق با محدودیتهای سختگیرانه آمریکا در زمینه آلایندگی‌های گازهای خارج شده از اگزوز خودرو باشد.
این رسوایی همچنین فولکس واگن را ناچار کرد به طرح‌هایش برای طراحی خودروهای برقی هیبریدی و خودروهای تمام برقی را سرعت دهد.
این شرکت اعلام کرده است یک پلتفرم مشترک برای قطعات مشترک خودروهای برقی در مدل‌های مختلف و برندهایش طراحی خواهد کرد و نسل جدیدی از خودروهای تمام برقی را عرضه خواهد کرد که می‌توانند با هر بار شارژ بیش از ۳۰۰ مایل طی کنند.
همچنین در اقدامی که خودروساز برقی آمریکایی تسلا موتورز را به چالش خواهد کشید، فولکس واگن قصد دارد سدان فوق لوکس فیتون را به صورت برقی عرضه کند.
فیتون پروژه پیشنهادی فردیناند پیچ، رییس هیات مدیره سابق فولکس واگن بود که ضرر ده به شمار می‌آمد و انتظار می‌رفت که این مدل گران قیمت از دور تولید خارج شود. این مدل درحال حاضر در آمریکای شمالی فروخته نمی‌شود.
تصمیم مذکور نشان می‌دهد که فولکس واگن با وجود تصمیم هفته گذشته خود برای کاهش هزینه‌ها و معطوف شدن به پروژه‌های ضروری که در پی رسوایی اخیر گرفته شده است، همچنان پروژه‌های فناوری نمادینی که برای وجهه این خودروساز حیاتی محسوب می‌شوند را حفظ خواهد کرد.
 

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴
 
 

اسقرار ۱۵۰۰دوربین نظارت تصویری درسطح تهران

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه پس از ۲۰ سال توانستیم به علوم پیشرفته‌ای دست پیدا کنیم، گفت: تهران به جایگاهی رسید که بدون استفاده از سیستم هوشمند، اداره آن امکان‌پذیر نیست.
اسقرار ۱۵۰۰دوربین نظارت تصویری درسطح تهران

به گزارش  فارس ، ایل وش وزیری در کارگاه آموزشی معماری سیستم‌های حمل و نقل هوشمند که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، با بیان اینکه شهر تهران از سال ۷۱ مقوله ITS را در دستورکار خود قرار داد، اظهار داشت: در اولین گام چهار تقاطع در خیابان دماوند مجهز به چراغ راهنمایی هوشمند شدند.

وی افزود: در آن زمان ۳۰ دوربین نظارت تصویری نیز در تهران نصب شد که به دست آوردن چنین امکاناتی سخت بود، اما سرانجام با تلاش‌های زیادی توانستیم به این تکنولوژی دست پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه پس از ۲۰ سال توانستیم به علوم پیشرفته‌ای دست پیدا کنیم، بیان داشت: حالا تهران به جایگاهی رسید که بدون استفاده از سیستم هوشمند، اداره آن امکان‌پذیر نیست.

وزیری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰۰ دوربین نظارت تصویری درسطح تهران وجود دارد، گفت: این دوربین‌ها به مرکز کنترل ترافیک متصل هستند و پایش شهر را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه ۱۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری در تهران وجود دارد، افزود: ۱۵۰۰ دوربین ثبت تخلفات نیز در تهران وظیفه رصد خودروها را برعهده دارد و همچنین ۸۰ تابلوی اطلاع‌رسانی کامپیوتری نیز در سطح تهران مشغول به فعالیت است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه شهر تهران نیاز به معماری بومی حمل و نقل هوشمند دارد، تصریح کرد: بر آن هستیم که روی موضوع معماری هوشمند و چالش‌های آتی شهر هوشمند تمرکز کنیم و برهمین اساس دست یاری به سوی اندیشمندان ترافیک دراز می‌کنیم.

وزیری با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های معاونت حمل و نقل این است که چه استفاده و نتیجه‌ای می‌تواند از دیتاهایی که وارد مرکز کنترل می‌شود، داشته باشد، گفت: همچنین برای شناسایی چالش‌های آتی ITS تهران نیازمند کمک پژوهشگران و کارشناسان ترافیک هستیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا